12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (2024)

12 بهینه سازی ویندوز 11! سرعت ویندوز را افزایش بدهید

به گزارش رسانه مدیاتی، ویندوز 11 سیستم عاملی بسیار قوی و همه فن حریف است و با این که نسبتاً خوب کار می‌کند، تنظیمات بسیاری وجود دارند که می‌توانید انجام دهید و تغییراتی که می‌توانید اجرا کنید تا تجربه‌تان از ویندوز 11 را بسیار بهتر کنید. شاید این موارد را تاکنون نمی‌دانستید، یا شاید هم به هر دلیلی فراموش کرده‌اید فعالشان کنید.

آنچه خواهید خواند

12 بهینه سازی ویندوز 11! سرعت ویندوز را افزایش بدهید14 – نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال و Do not disturb را راه اندازی کنید13- غیرفعال کردن فرایندهای استارت آپ12- تغییر رنگ تم11 – ایجاد یک Dev Drive10 – تنظیم Restore Points9- راه اندازی Storage Sense8- منوی Start را عوض کنید7- تغییر چینش تسک بار6 – غیر فعال کردن آیکون‌های تسک بار5 – حذف اَپ‌هایی که نیازشان ندارید4 – استفاده از منوی زمینۀ کلاسیک ویندوز 103 – ویژگی‌هایی را که حریم خصوصی را نقض می‌کنند، غیر فعال کنید2 – فعال کردن ویژگی Night Light1 – غیر فعال کردن بکاپ‌های پوشۀ OneDrive

بنابراین، اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا می‌خواهید چیزهای جدیدی بیاموزید، چند مورد از بهترین تغییرات کوچک را که می‌توانید در ویندوز 11 اجرا کنید، در اینجا ارائه کرده‌ایم. بیایید شروع کنیم.

14 – نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال و Do not disturb را راه اندازی کنید

پاپ آپ‌ها آزارنده هستند

- تبلیغات -

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (1)

اولین کاری که برای تنظیمات ویندوز 11 باید انجام دهید، مدیریت نوتیفیکیشن‌های آینده است. اکثر اَپ‌ها به طور پیش فرض اجازۀ ارسال نوتیفیکیشن دارند، که در گوشۀ پایین سمت راست صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. اگر آنها را دوست ندارید، می‌توانید نوتیفیکیشن اَپ‌های معین را در اَپ Settings غیرفعال کنید. برای این کار Settings را باز کرده و به مسیر System > Notifications بروید. در آنجا فهرستی از اَپ‌ها را می‌بینید و نشان داده شده که می‌توانند برایتان نوتیفیکیشن بفرستند یا خیر. حتی می‌توانید از این هم فراتر روید و انواع خاصی از ویژگی‌های نوتیفیکیشن مانند صداها، بنرها و موارد دیگر را غیرفعال کنید.

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (2)

یکی از موارد دیگری که می‌تواند برایتان مفید باشد، فعال کردن ویژگی Do not disturb است. با فعال کردن این ویژگی تمام نوتیفیکیشن‌های آینده مسدود می‌شوند و می‌توانید آن را تنظیم کنید که به طور خودکار در زمان‌های معین یا در شرایط معین مانند هنگام پخش فیلم یا بازی به صورت تمام صفحه، فعال شود. این تنظیمات را می‌توانید در همان صفحه نوتیفیکیشن و با باز کردن فیلد Turn on do not disturb automatically بیابید. این ویژگی‌ها را آن طور که دوست دارید فعال کنید تا از حواس پرتی‌های ناخواسته جلوگیری کنید.

13- غیرفعال کردن فرایندهای استارت آپ

در مصرف منابع سیستم صرفه جویی کنید.

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (3)

زمانی که کامپیوترتان را روشن می‌کنید، فقط ویندوز اجرا نمی‌شود، بلکه برنامه‌های فراوان دیگری نیز وجود دارند که می‌خواهند همراه با ویندوز شروع به کار کنند. برخی از این‌ها ضروری هستند، اما به همه‌شان احتیاج ندارید و بنابراین، توصیه می‌کنیم که برخی از آنها را غیرفعال کنید تا منابع سیستم‌تان برای اجرای کارهای مهم‌تر صرف شود. این کار را می‌توانید درست پس از راه اندازی کامپیوترتان انجام دهید، اما بهتر است پس از نصب اَپ‌های بیشتر روی ویندوز دوباره آن را بررسی کنید، چون بسیاری از این برنامه‌ها ورودی‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد.

برای غیرفعال کردن وظایف استارت آپ روی تسک بار راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید. در Task Manager زبانۀ Startup را انتخاب کنید و در آنجا فهرستی از اَپ‌ها با وظایف استارت آپ ثبت شده را خواهید دید و می‌بینید که فعال شده‌اند یا خیر. روی هر کدام از آنها که خواستید غیر فعالش کنید، کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید.

12- تغییر رنگ تم

آن را شخصی کنید

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (4)

در ویندوز 11 به طور پیش فرض حالت light فعال شده و برای قسمت‌های معینی از UI از رنگ تأکیدی (accent color) آبی استفاده شده است. اما اگر ظاهر متفاوتی را می‌خواهید، می‌توانید این رنگ را طبق سلیقه و میل خود عوض کنید. در دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید و اَپ Settings باز می‌شود. در اینجا روی Colors کلیک کنید و گزینه‌های فراوانی خواهید داشت که می‌توانید تغییرشان دهید.

ابتدا گزینۀ Choose your mode وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای ویندوز و اَپ‌های خود حالت‌های light و dark را انتخاب کنید. زیر آن Accent Color است که رنگی را که برای برجسته کردن عناصر معین، مثلاً لینک‌ها، به کار می‌رود، تغییر می‌دهد. اگر دوست دارید که رنگ تأکیدی واضح‌تر باشد، می‌توانید گزینه‌های Show accent color on Start and taskbar و Show accent color on title bars and window borders را هم فعال کنید که در انتهای همین صفحه پیدایشان می‌کنید.

این فقط مشتی از خروار برای سفارشی سازی ویندوز 11 است، اما جای خوبی برای شروع است.

بیشتر بخوانید: 11 تنظیم مخفی ویندوز 11 که تجربه شما را ارتقا می‌دهد

11 – ایجاد یک Dev Drive

این گزینه برای توسعه دهندگان است.

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (5)

اکثر این ترفندها را تقریباً تمام کاربران ویندوز 11 می‌توانند اجرا کنند، اما این مورد کمی خاص و برای توسعه دهندگانی است که از ویندوز 11 استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید برای پروژه‌های توسعۀ خود بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید، یک راهکار خوب ایجاد Dev Drive است که یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز 11 نسخۀ 23H2 است.

Dev Drive یک پارتیشن ویژه در کامپیوتر است که برای ذخیرۀ فایل‌های پروژه کاربرد دارد و Windows Defender آن را یک محل ذخیرۀ ایمن می‌داند و نمی‌گذارد که ویندوز آن را از نظر امنیتی چک کند. این مورد نیز عملکرد را بهتر می‌کند و بنابراین، سرعت لود شدن پروژه‌هایتان بیشتر می‌شود. با این حال، مراقب باشید که هیچ فایل دانلود شده‌ای را نباید در Dev Drive ذخیره کنید.

10 – تنظیم Restore Points

برای محکم کاری است

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (6)

ویژگی System Restore از مدت‌ها پیش یکی از ابزارهای کاربردی ویندوز بوده است، ولی در ویندوز 11 توجه زیادی به آن نشده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که به یکی از حالت‌ها در زمان‌های قبلی برگردید که کامپیوترتان در آن بوده است. این ویژگی در مواردی که مشکلی برای کامپیوترتان پیش می‌آید بسیار مفید است، چون به راحتی می‌توانید آن را به یکی از حالت‌های کاری در گذشته بازگردانید.

در ویندوز 11 این قابلیت به طور پیش فرض غیرفعال شده است؛ اما اگر منوی Start را باز و restore point را جستجو کنید، می‌توانید آن را بیابید. درایو اصلی را انتخاب کرده و روی Configure کلیک کنید، سپس system protection را فعال نموده و مقدار فضایی را که می‌خواهید به restore point اختصاص دهید، انتخاب کنید. ویندوز 11 به صورت خودکار restore point را پیش از ایجاد تغییرات اساسی در سیستم فعال می‌کند. به عنوان روشی دیگر، هر گاه به این قابلیت نیاز داشتید، می‌توانید با بازگشتن به این کادر محاوره خودتان یک restore point ایجاد کنید. انجام دادن این کار به صورت مرتب به شما اطمینان می‌دهد که حتی اگر مجبور شوید کامپیوتر را به زمان گذشته بازگردانید، در این فرایند فایل‌های زیادی را از دست نخواهید داد.

9- راه اندازی Storage Sense

فایل‌های غیر ضروری را به صورت خودکار پاک می‌کند

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (7)

ویندوز در طول زمان فایل‌های موقت و غیر ضروری را انباشته می‌کند و بهتر است هر از گاهی آنها را حذف کنید. درهرحال، اجرای این کار به صورت دستی خسته کننده است و بهتر است Storage Sense را پیکربندی کنید تا این کار را خودکار انجام دهد. درواقع، این ویژگی تا حالا به صورت خودکار ایجاد شده، اما شاید بخواهید تنظیماتش را تغییر دهید.

اَپ Settings را بازکرده و به مسیر System > Storage بروید و سپس Storage Sense را انتخاب کنید. در اینجا تیک گزینۀ Run Storage Sense را بزنید که به طور پیش فرض برای اجرا در زمانی تنظیم شده که فضای دیسک کم شود. می‌توانید آن را تنظیم کنید که هر ماه، هر هفته یا هر روز اجرا شود. حتی یک گزینه هم وجود دارد که اگر فایل‌ها برای مدتی در Recycle Bin ماندند، آنها را به صورت خودکار حذف کند. این مورد به صورت پیش فرض روی 30 روز قرار دارد، اما اگر می‌خواهید سریع‌تر در فضایتان صرفه جویی کنید، می‌توانید آن را کمتر کرده و روی حالت روزانه قرار دهید.

8- منوی Start را عوض کنید

منوی پیش فرض خیلی محدود است

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (8)

یکی دیگر از دغدغه‌های بسیاری از کاربران با ویندوز 11 منوی Start آن است که از نسخه‌های پیشینش بسیار محدودتر است. خوشبختانه ویندوز 11 گزینه‌های زیادی برای جایگزینی آن دارد که می‌توانید برای جذابیت بخشیدن به منوی Start و کاربردی‌تر کردن آن استفاده کنید. یکی از گزینه‌های مورد علاقۀ ما Start 11 است، اما StartAllBack هم گزینۀ بسیار خوبی است. هر دو اینها پولی هستند، اما به دلیل انعطاف‌پذیری زیادی که برایتان فراهم می‌کنند، ارزش هزینه را دارند.

یا اگر منوی Start برایتان اهمیت چندانی ندارد و استفاده از صفحه کلید را ترجیح می‌دهید، از Flow Launcher استفاده کنید. این یک نوار جستجو است که تمام اَپ‌ها را می‌تواند باز کند، اما می‌تواند کارهای بیشتری نیز انجام دهد. این نوار جستجو افزونه‌های زیادی دارد که با آن می‌توانید در اینترنت، یوتیوب و چیزهای دیگر جستجو کنید.

7- تغییر چینش تسک بار

دلتان برای ویندوز 10 تنگ شده؟

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (9)

یکی از تغییرات بزرگ در ویندوز 11 که کاربران نتوانستند خیلی باورش کنند، آیکون‌های تسک بار است که در وسط صفحه نمایش قرار گرفته‌اند، اما نگران نباشید، چون می‌توانید آن را تغیر داده و منوی Start را به حالتی برگردانید که همیشه بوده است. انجام دادن این کار ساده است. کافی است روی فضای خالی تسک بار راست کلیک کرده و گزینۀ Taskbar Settings را انتخاب کنید. بخش Taskbar behaviors را باز کرده و در منوی افتادنی Taskbar alignment، گزینۀ Center را به Left تغییر دهید. کار آسانی است.

6 – غیر فعال کردن آیکون‌های تسک بار

چه کسی نیازشان دارد

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (10)

در حینی که در تسک بار هستیم، یکی از چیزهای دیگری که شاید مطابق میلتان نباشد، آیکون‌های زیادی است که روی تسک بار ویندوز 11 قرار دارند. برخی از آیکون‌هایی که از همان ابتدا به تسک بار پین شده‌اند، فقط اَپ هستند و بنابراین با راست کلیک کردن روی آیکون و انتخاب گزینۀ Unpin from taskbar می‌توانید آنها را بردارید. ولی برخی از آنها آیکون‌های ویندوز هستند و در چنین مواردی باید به روش دیگری غیر فعالشان کنید. برای این کار، روی فضای خالی تسک بار راست کلیک کرده و گزینۀ Taskbar settings را انتخاب کنید. اکنون درست در بالا فهرستی از آیکون‌هایی را خواهید دید که می‌توانید غیر فعال کنید.

فهرست این آیکون‌ها به نسخۀ ویندوز بستگی دارد، اما در کل می‌توانید مواردی مانند Task View، Widgets و Search را از اینجا غیر فعال کنید. (مورد آخر خودش چند گزینه دارد). در برخی نسخه‌ها، شاید مواردی مانند Copilot را نیز ببینید، هرچند در به روز رسانی‌های بعدی حذف شده است.

5 – حذف اَپ‌هایی که نیازشان ندارید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما …

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (11)

حتی قبل از این که استفاده از ویندوز 11 را شروع کنید، اَپ‌های فراوانی روی آن نصب شده‌اند. به طور پیش فرض، مایکروسافت و تولید کنندۀ کامپیوتر، اَپ‌های بسیاری را در آن گنجانده‌اند. برخی از این اَپ‌ها ضروری هستند، اما بسیاری نه و بنابراین، بهتر است فهرست اَپ‌هایتان را مرور کرده و موارد اضافی را حذف کنید. اگر بعداً از حذف یک اَپ پیشمان شدید، شاید بتوانید دوباره نصبش کنید.

این کار را می‌توانید به صورت دستی انجام دهید، اما اَپ‌هایی مانند O&O AppBuster یا Win11Debloat وجود دارند که برای حذف چندین برنامه با هم طراحی شده‌اند.

4 – استفاده از منوی زمینۀ کلاسیک ویندوز 10

گزینه‌های بسیار بیشتری دارد

شاید یکی از مواردی که در ویندوز 11 دوست داشته باشید، آن باشد که منوی زمینۀ (context menu) جدید File Explorer دیگر به اندازۀ ویندوز 10 گزینه‌های فراوانی ندارد. مایکروسافت حتی یک دکمۀ Show more options را گنجانده تا بتوانید منوی زمینۀ قدیمی را باز کنید. اما اگر می‌خواهید سریع‌تر به این منو دسترس داشته باشید، می‌توانید در حین راست کلیک کردن دکمۀ Shift را پایین نگه دارید تا مستقیم به منوی زمینۀ قدیمی بروید.

کار زیادی می‌برد؟ با اجرای برخی تغییرات کوچک در رجیستری می‌توانید این را به منوی زمینۀ دائمی تبدیل کنید. به این روش عمل کنید.

  1. منوی Start را باز کرده و Registry Editor را جستجو و اولین گزینه را انتخاب کنید.
  2. در Registry Editor با استفاده از پنجرۀ سمت چپ به مسیر Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID بروید.12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (12)
  3. روی دایرکتوری CLSID راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید. نام این کلید را {86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2} بگذارید.12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (13)
  4. روی این کلید جدید راست کلیک کرده و کلید دیگری به نام InprocServer32 ایجاد کنید.
  5. متغیر (Default) را در پنجرۀ اصلی در سمت راست باز کرده و روی OK کلیک کنید (هیچ چیزی را تغییر ندهید).

وقتی کامپیوترتان را ریستارت کنید، منوی راست کلیک قدیمی باز خواهد گشت.

3 – ویژگی‌هایی را که حریم خصوصی را نقض می‌کنند، غیر فعال کنید

ویندوز تمام کارهایتان را ردگیری می‌کند

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (14)

ویندوز 11 مانند سایر سیستم‌های عامل برای بسیار از امور خود مانند تبلیغات و توصیۀ محتوا باید رفتارهای کاربران را ردگیری کند. بسیاری از این ویژگی‌های نقض کننده به طور پیش فرض فعال هستند و بهتر است آنها را بررسی کنید و ببینید که از به اشتراک گذاری چه مواردی خوشتان نمی‌آید.

پس از راه اندازی کامپیوترتان اَپ Settings را باز کرده و به بخش Privacy & security بروید. در اینجا گزینه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید بررسی کنید، پس مدتی وقت بگذارید و هر کدام را که ضروری نیستند، غیر فعال کنید.

2 – فعال کردن ویژگی Night Light

چشمان خود را در برابر آسیب دیدگی حفظ کنید

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (15)

صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند برای چشمانتان نسبتاً بد باشند، مخصوصاً اگر شب به آن نگاه کنید. حتی در برخی مطالعات نشان داده شده است که نور آبی ناشی از صفحه نمایش می‌تواند ساعت بیولوژیک بدن را مختل کرده و خوابتان را به هم بزند. این مورد هنوز به طور کامل اثبات نشده است، اما بدون شک محافظت از چشمانتان در برابر آسیب ناشی از فشار بیش از حد نظر بدی نیست و ویژگی Night Light ویندوز 11 درست همین کار را می‌کند.

ویژگی Night Light با کمتر کردن میزان نور آبی ناشی از صفحه نمایش، استفاده از آن در شرایط نور کم را بسیار آسان‌تر می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی اَپ Settings را باز کرده و به مسیر System > Display بروید و اگر صفحۀ Night Light را باز کنید، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که هنگام غروب آفتاب شروع به کار کند. این روشی بسیار خوب برای سالم نگه داشتن چشمانتان است و حتی کمکتان می‌کند که بهتر بخوابید. اما اگر کارهای حساس به رنگ انجام می‌دهید، می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

1 – غیر فعال کردن بکاپ‌های پوشۀ OneDrive

ویژگی بدی است

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (16)

مایکروسافت به طور پیش فرض عاشق فعال کردن ویژگی‌های غیر ضروری و اجرای آنها در بدترین راه ممکن است. این درست همان کاری است که با OneDrive و بکاپ‌های پوشۀ آن انجام می‌دهد. OneDrive در ویندوز 11 پیش بارگذاری می‌شود و در تلاش برای ایمن نگه داشتن داده‌های شما، اسناد، تصاویر و پوشه‌های روی دسکتاپ را در فضای ابری بکاپ می‌گیرد. این ویژگی و ایدۀ ترسناکی نیست، فقط بدی کار اینجاست که به سرعت فضای OneDrive را مصرف می‌کند، مخصوصاً اگر همراه با فضای ذخیره سازی OneDrive اشتراک Microsoft 365 نداشته باشید.

از این گذشته، به خوبی هم کار نمی‌کند. به صورت خودکار آیکون‌های دسکتاپ را همگام سازی می‌کند، اما آن آیکون‌ها به اَپ‌هایی منتهی می‌شوند که بکاپ گیری نشده‌اند. بنابراین، هر گاه کامپیوتر جدیدی راه اندازی می‌کنید، انبوهی از آیکون‌های به اصطلاح، شکسته برایتان به جا گذاشته می‌شود. اگر آن اَپ‌ها را دوباره نصب کنید، آیکون‌ها در دسکتاپ و OneDrive تکثیر می‌شوند. این آزارنده است و بدتر اینجاست که به طور پیش فرض فعال می‌شود.

اگر روی آیکون OneDrive در تسک بار کلیک کنید، می‌توانید وارد تنظیماتش شده و بکاپ‌های خود را مدیریت و سپس آنها را کاملاً غیر فعال کنید. همواره بهتر است این کار را انجام دهید.

ویندوز خود را بهتر کنید

این درست است که ویندوز 11 تصمیم‌های آزارندۀ فراوانی دارد و لزوم تغییر دادن تمام این موارد کلافه کننده است، اما اگر کمی صبر کنید و این تغییرات را اِعمال کنید، ویندوز 11 بسیار بهتر خواهد شد. شاید برخی از این موارد را یاد گرفته باشید، اما بسیاری از آنها را به راحتی فراموش می‌کنید یا از جلوی دیدتان خارج می‌شوند. از این رو، بهتر است همواره به خودتان یادآوری کنید تا انجامشان دهید.

12 بهینه سازی ویندوز 11! همین حالا ویندوز را سریع‌تر کنید | رسانه مدیاتی (2024)

References

Top Articles
BSBM-10 GENETIC DELETION OF ERΑ OR ERΒ IN REACTIVE ASTROCYTES DECREASES REACTIVE GLIOSIS AND PROMOTES BRAIN METASTASIS
What you need to know about United's fare classes - The Points Guy
Use Copilot in Microsoft Teams meetings
CLI Book 3: Cisco Secure Firewall ASA VPN CLI Configuration Guide, 9.22 - General VPN Parameters [Cisco Secure Firewall ASA]
Nyu Paralegal Program
Here are all the MTV VMA winners, even the awards they announced during the ads
St Petersburg Craigslist Pets
Wmu Course Offerings
Boggle Brain Busters Bonus Answers
Mikayla Campino Video Twitter: Unveiling the Viral Sensation and Its Impact on Social Media
The Many Faces of the Craigslist Killer
Cube Combination Wiki Roblox
Audrey Boustani Age
Oxford House Peoria Il
UEQ - User Experience Questionnaire: UX Testing schnell und einfach
Jack Daniels Pop Tarts
Paradise leaked: An analysis of offshore data leaks
Velocity. The Revolutionary Way to Measure in Scrum
Praew Phat
Classic | Cyclone RakeAmerica's #1 Lawn and Leaf Vacuum
Zoe Mintz Adam Duritz
Crawlers List Chicago
Vegito Clothes Xenoverse 2
Ups Drop Off Newton Ks
Aliciabibs
Integer Division Matlab
Piri Leaked
Used Patio Furniture - Craigslist
Workshops - Canadian Dam Association (CDA-ACB)
Free T33N Leaks
Dexter Gomovies
Best Town Hall 11
Black Lion Backpack And Glider Voucher
Broken Gphone X Tarkov
Los Amigos Taquería Kalona Menu
Breckie Hill Fapello
AsROck Q1900B ITX und Ramverträglichkeit
Aveda Caramel Toner Formula
Pokemon Reborn Locations
„Wir sind gut positioniert“
Nba Props Covers
manhattan cars & trucks - by owner - craigslist
Below Five Store Near Me
FedEx Authorized ShipCenter - Edouard Pack And Ship at Cape Coral, FL - 2301 Del Prado Blvd Ste 690 33990
Tropical Smoothie Address
Zeeks Pizza Calories
Phone Store On 91St Brown Deer
Page 5747 – Christianity Today
David Turner Evangelist Net Worth
Download Twitter Video (X), Photo, GIF - Twitter Downloader
Bloons Tower Defense 1 Unblocked
Texas 4A Baseball
Latest Posts
Article information

Author: Carlyn Walter

Last Updated:

Views: 5470

Rating: 5 / 5 (50 voted)

Reviews: 81% of readers found this page helpful

Author information

Name: Carlyn Walter

Birthday: 1996-01-03

Address: Suite 452 40815 Denyse Extensions, Sengermouth, OR 42374

Phone: +8501809515404

Job: Manufacturing Technician

Hobby: Table tennis, Archery, Vacation, Metal detecting, Yo-yoing, Crocheting, Creative writing

Introduction: My name is Carlyn Walter, I am a lively, glamorous, healthy, clean, powerful, calm, combative person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.